1. mai 2015

Laaanghelg


  

Og da har langhelgen startet! Og det er utrolig godt.  Vi har nettopp kommet inn igjen fra en fin tur. Saga ligger ved siden av meg og sover og besøkshunden Marron "The Cool Cocker" har sluknet i gangen. 
 
Uka har vært travel med behandlinger og diverse, så en helgedag ekstra passer utmerket. Svømmehallen var stengt denne uka, så det har heller blitt en lengre safari i skogen med tolleren Fia og matmoren hennes, noe både Saga og jeg nøt veldig. Hva er bedre enn å traske rundt i skogen, nyte freden, den friske luften og alle de inntrykkene en får av å være ute i naturen. Kameraet ble igjen hjemme, så det ble bare mobilbilder. Kvaliteten kan jeg ikke skryte av, men det får være bedre enn ingen bilder. Det er utrolig godt å bo ganske nærme skogen, går vi opp dit bruker vi kanskje 15-20 minutter. Med bil kjører jeg omtrent 4 minutter, noe jeg ofte gjør når jeg har lyst til å gå bare i skogen. Jeg har jo ikke rygg til å gå så veldig langt og ikke minst mye på asfalt. Jeg liker å være ute i skogen, det eneste minuset jeg kan se er vel at lyset er litt vanskelig å ta bilder i, men da får vi heller gå over noen beiter eller jorder så lenge det går. Det har jo blitt så mye grønnere der nå! I dag gikk vi over der igjen, jeg skal legge ut noen bilder fra den turen i neste innlegg. Jeg har ikke rukket å se gjennom den enda, men jeg tror det ble en god del fine.


I går fikk jeg endelig testet racletten som jeg fikk til jul av min lillesøster. Raclette til to personer faktisk, en helt perfekt gave, jeg elsker jo raclette! Eivind hadde aldri prøvd det før, men likte det godt. Så det blir nok noen raclettekvelder framover på oss. 



Formen min er ikke noe bra om dagen, mye smerter og selv om jeg syntes det så ut som den nye medisinen virket kjempebra i starten har det kommet tilbae noen symptomer. Wææ! Jeg håper det gir seg igjen og dette bare er en bitteliten nedtur. Nå har jeg fått TENS-apparatet mitt og bruker det to ganger om dagen. Jeg fikk det hos fysioterapeuten på onsdag og for å kunne sette de elektrodene på riktig plass ba jeg henne om å markere stedene på ryggen. Det hjalp veldig, eneste problemet er jo at det blir borte etterhvert. Men heldigvis, og det er vel første gangen jeg ser noe fordel med det, har jeg en del føflekker og den ene sitter akkurat på lik høyde der de skal festes. Jeg er litt spent på hvordan det blir å bruke det over en lengre periode. Til nå er det veldig godt og behagelig og lindrer smertene litt i hvert fall. Jeg er bare så utrolig stiv og det er veldig ubehagelig. 

I helgen har vi så langt ingen store planer, ut på tur som vanlig står på planen, en ellers tror jeg vi bare tar det spontant og mest mulig med ro. Neste uke blir ganske rolig. Nå ser det ut som de firbeinte her i heimen er klare for litt mat, jeg skal gå gjennom bildene etterpå og se om det er noen å dele ed dere. Ha en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar