16. mai 2015

Kaldt ute, varmt inne

I dag er det ganske så kaldt og surt ute og både de pelskledde og jeg er enige om å ikke utsette oss for det altfor lenge om gangen. Jeg har tatt en runde med handling i dag. Kjøleskapet har litt innhold igjen, Ikea er noen varer fattigere og jeg har også fått byttet ut den forbaskete mobilen som tok livet av seg i dag tidlig. Jeg hater å finne en ny mobiltelefon, hver eneste gang bruker jeg lang tid på å bestemme meg. Så det skjer rimelig sjeldent og stort sett bare når mobilen blir helt svart og jeg ikke har noe annet valg.

På dagen i går joinet Dag Otto oss for noen timer, og som det som regel er når han er på besøk fikk jeg hjelp til husarbeidet av han. Han er utrolig flink til å hjelpe til med å skifte på senga for eksempel, stort sett ender vi opp i den alle sammen, koser og slapper av. Jeg fikk nå tatt av trekket da, resten ordnet jeg etter han hadde dratt. Han er nå en stor sjarmør og en veldig snill og god gutt.

På ettermiddagen møtte jeg ei venninne for en liten shoppingrunde. Det ble ikke så mye shopping på oss (viktigst: jeg fant nye sokker!), men vi hadde en hyggelig stund sammen med god mat og litt kake etterpå. Det var kjempekoselig og egentlig burde vi gjøre sånt oftere. Nå, altså ikke akkurat i dag, er det jo godt å sitte ute igjen også. Så det får være et mål for sommeren: dra ut på date med venner!

Ellers har det vel ikke skjedd så mye den uka, jeg er ikke i noe bra form. Veldig sliten og kjempetrøtt veldig tidlig om kveldene. Smertene klarer jeg heldigvis å holde i sjakk med TENSen, varme og mye hvile. Men småfeberen kommer så fort jeg gjør for mye. Så jeg har tatt det så mye med ro som mulig.

I morgen blir det ikke noe spesielt her i heimen, jeg sniker meg unna alt av store happenings denne gangen og drar heller til skogs hvis været er stabilt. Hvis ikke, som det er meldt, tror jeg Saga og jeg gjemmer oss under et pledd med en kopp te og en bok. Den mannlige parten av "familien" må lese til eksamen og melder sitt fravær (fra alt) for tiden, spesielt i morgen. Vi ser ham sikkert igjen en dag da, bare han står.

Resten av kvelden blir rolig her, jeg kunne sovnet allerede nå, men må nok vente litt til. Kanskje jeg finner noe bra film, ellers blir det nok noen episoder med The Fresh Prince of Bel Air, jammen meg er det mange igjen å se og. Ha en fin kveld dere og kos dere masse i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar