11. mai 2015

Søndagssofasøvn

Planen var å blogge litt i går kveld, den planen fungerte dårlig. Jeg sovnet nemlig mens jeg skulle se gjennom bildene. Det tror jeg ikke har skjedd før og heller ikke kl 21.30, men det finnes visst en første gang for alt.

Søndagen ble en hyggelig dag med en tur i svømmehallen med verdens søteste Ingvild. Jeg må innrømme at jeg er veldig svak for den lille jenta og nesten litt småforelsket, hun er bare så skjønn og god! Hun hadde gledet seg veldig til å bli med meg på bading, men ble nok en smule sjenert da pappaen skulle levere henne. Det gikk forholdsvis fort over og vi storkoste oss i bassenget. Denne gangen kom vi oss ut av garderoben med bukse på faktisk. Hun var veldig klar for is og kjeks etter badinga og strålte som ei sol da pappaen kom for å hente henne igjen. Denne gangen ble det mye mer skravling også enn ellers, stas når de små har så mye å fortelle og viser tydelig at de er tryggere på deg. Jeg gleder meg til neste gang jeg får låne henne med meg, den tiden sammen er så koselig.

Neste gang tror jeg kanskje storebror må få bli med, han virket litt småskuffet. Lillebror, som egentlig er fadderbarnet mitt altså, synes fortsatt jeg er teit og vil ikke være med meg. Bare mamma og pappa! Fram til den fasen er over låner jeg de andre to bare, så blir han nok med igjen når han er klar.

Når jeg var hjemme igjen tok jeg med meg pelsungene ut på jordet så de kunne få utløp for all den energien de hadde i kroppene sine. De to er herlige sammen altså, leker så godt sammen og det virker som de bryr seg om hverandre. Jeg smelter litt hver gang Theo går bort til Saga og snuser henne i ansiktet, det virker som han koser på henne. Med kveldssola ble det en veldig koselig tur og de to rampene fikk løpt fra seg. Hjemme ble det mat på oss alle og som nevnt før holdt jeg ikke akkurat ut så veldig lenge før øyelokkene ble for tunge. Jeg var til og med for trøtt til å krype i senga, så det ble to timers søvn i sofaen først. Jeg har sovet i 12 timer i natt ca, det trengtes nok, men er litt uvant.
Nå slapper jeg av i sofaen og skriver mens pelsungene fortsatt snorker. Snart skal jeg vekke dem så de får gått på do og jeg etter hvert kan stikke ut en tur. Kjøleskapet må fylles og bilen trenger litt drivstoff. Været er grått og trist ute i dag, for så vidt passer det helt fint med en litt roligere dag da. Uka ser ut til å bli ganske rolig og det skal bli godt, for neste uke blir desto heftigere. 


Ha en fin mandag dere, kanskje rekker jeg å poste noe innlegg i kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar