30. mai 2015

Oppdatering fra oss

Vi lever og har det forholdvis bra. Saga har vondt innimellom, spesielt om kvelden ser det ut som, men litt ekstra smertestillende hjelper bra. Hun spiser bra, har fått i gang fordøyelsen fint og klarer å gå mindre turer. Hun har også begynt å tulle igjen, vil kose mye og sove, men kjeder seg skikkelig innimellom. Det er nå ikke så stas å være mye i ro, eller rett og slett ha en kropp som ikke er like rask som hodet. Men det får vi finne noen løsninger på etter hvert. Jeg skal lage til noen KONGer så hun har noe å drive med, og kanskje skal jeg finne igjen noen av de andre aktivitetslekene på loftet. Hun kan forsåvidt også lære seg noen nyttige triks, jeg må bare finne ut hvilke først.

Vi har slappet av veldig mye de siste dagene og jeg kjenner det var godt å komme seg litt ut igjen i går. Saga ble hjemme sammen med venninna mi, og det synes hun tydeligvis var midt i blinken. Da jeg kom tilbake lå hun sammenkrøllet inntil henne i sofaen og gadd knappt å reise seg for å hilse på meg. Jaja... men sånn er det jo best. Det hadde vært verre om hun synes det var forferdelig å ha en barnevakt og ikke klarte å slappe av.

Plasteret er av såret nå og i natt fikk hun på seg bodyen for første gang. Hun ligger fortsatt i senga og sender meg et "I-still-hate-you-mom!"-blikk, men hun får bare være sur, såret må vi passe på. Og jeg tror faktisk ikke at bodyen er så ubehagelig, den er ganske myk og romslig. Hun er ganske flink til å la såret være i fred altså, men om natta er jeg så godt som i koma og får ikke fulgt med, så det er tryggest at hun ikke har muligheten til å nå det. Etter at jeg hadde tatt den på i går kveld hoppet hun fornærmet i senga og la seg midt på putene mine. "Du kan sove i sofaen!" Jaja, hevnen er søt!

Egentlig hadde jeg STORE planer om å få ordnet en del her hjemme og gjøre masse husarbeid, men jammen meg har det blitt lagt på vent. Jeg har fått gjort det mest nødvendige da, men skal prøve å få gjort litt mer i dag. Formen min er ikke så bra om dagen, magen og ryggen er mye vonde og jeg er utrolig sliten. Så det passer utmerket med noen rolige hjemmedager, tid til å lese og å slappe av og generelt et mye roligere tempo enn det har vært i det siste.

Siden pelsdotten fortsatt er så langt bort i drømmeland tror jeg jeg skal benytte anledningen til å stikke ut en tur og å handle det jeg glemte i går.

Ha en fin dag dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar