21. april 2015

Ny svømmepoool - fordi alle hunder trenger det

Som firbeint kan det bli ganske heftig med pels når det er varmt, det synes i hvertfall Saga. Hun har i alle år hatt sitt egne lille badebasseng, som så ut som en rød hund, og elsket det. Det ble ødelagt under noe oppussing, så mens jeg satt på sykehuset i dag tittet jeg litt rundt på nettet og fant jammen meg et nytt på Biltema. Til en helt ok pris, 159kr. Sammenlignet med den røde hunden som jeg tror koster mellom 300-400kr synes jeg dette var billig og ikke minst ser det fint ut også. Den er av hardplast og egentlig beregnet som badebasseng/sandkasse til barn, men i og med at den er litt mer stabil synes jeg den egner seg kjempefint til de firbeinte også.

Saga pleier som regel å legge seg ned i vann, hun er ingen hund som liker å svømme noe særlig. Hun går i vannet, legger seg rett ned og strekker fra seg alle fire bein. Det har hun alltid elsket å gjøre uansett hva slags vann det har vært. Søledammer, gjørmedammer, osv. Dere kan tenke dere hvor svart hun har vært innimellom. Så et lite basseng i hagen med rent vann i har vært en fin kompromis for oss. Hun kan bade og kjøle seg av og jeg slipper å dusje hun skikkelig etter hver tur. Og ikke minst er det veldig fint for henne å den muligheten når vi ikke kan dra ned til stranda hver dag.
 
Jeg stakk altså innom der en tur på vei hjem og kjøpte en ny svømmepool til henne. Nå kjøpte jeg bassenget i rødt, men det finnes også i blått. Kanskje blir det et blått et i tillegg etterhvert, men til nå får det holde med et rødt. Det falt i smak, pelsprinsessen ble veldig fornøyd og måtte selvfølgelig prøve det med en gang!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar