7. mai 2015

Valper i hus

Nå er valpene til hormonbomben trolig født, hvor mange og om de allerede er født kan jeg ikke helt sikkert si for Hormonella har gjemt dem godt under senga. Melka er på plass og jammen meg er hun preget av en slitsom fødsel og den nye mammarollen. For selv om jeg nok aldri kommer til å få se disse smånurkene så er det jo et stort ansvar å ta seg av dem, sier pelsprinsessen. Mye hvile må til, en god del mat og massevis av kos. Haff, dette må være ordentlig slitsomt!

Og enda en gang føler jeg dette er en bekreftelse på at det er den rette avgjørelsen å kvitte seg med de delene i magen hennes som forårsaker denne runddansen under og etter hver løpetid. Om noen uker er det over og hun får endelig fred fra hormonsvingninger og ikke minst et stoffskifte som svinger i tillegg. Jeg gruer meg veldig, men tror det kommer til å være en stor lettelse å slippe dette unødvendige stresset. Kroppen hennes må allerede tåle nok fra før.

Inntil da skal hormonbomben få ta seg av babyene sine, slappe av og spise seg rund. Ok, hun er fortsatt ikke noe matvrak og per dags dato hadde hun nok måtte hatt ubegrenset tilgang til grillet kylling og pølser for noen gang å bli rund. Men mer kosete er hun, nesten så hun bare vil ligge på fanget som en liten baby og vugget hele dagen.

Været er skikkelig grått, vått og trist ute i dag, men vi skal dra med oss han tykke Theo og gå en tur i skogen. Det er nok greit for hormonbomben å få tankene over på noe annet og heller få løpe fra seg sammen med Theo. På vei skal vi se om vi ikke får med oss nabopuddelen også, tolleren Pia og matmor skal vi allerede møte der.

 Ha en fin dag dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar