4. mai 2015

Another mandagskveld

Mandag ja, regn og trist vær ute. Under et pledd i sofaen ble jeg liggendes omtrent i hele dag. Delvis i drømmeland, ellers rimelig slapp og med smerter. Argh, det var ikke helt sånn denne dagen skulle bli. Men sånn ble det og snart er det på tide å krype under dyna igjen, får håper morgendagen blir bedre. Saga og Theo tok det hele med ro og snorket bort halve dagen. En liten tur fikk jeg gått med dem, så de led ingen nød altså. Heldigvis er begge rimelig lite begeistret for å gå ut i regnet og de hadde godt av en skikkelig hviledag også.

Theo er hjemme igjen og Saga fikk blitt med tolleren Pia og matmoren hennes på en litt mer ordentlig tur på kvelden. Hun virket til å ha hatt det bra og kost seg. Og matmoren til Pia hadde overlevd turen med dem, så det lovet jo bra til neste gang jeg ikke er i toppform. Takk for at hun fikk bli med dere, jeg setter veldig pris på å ha så snille mennesker rundt meg som stiller opp.

Saga er for så vidt veldig enkel å sende med noen, så jeg er ikke så redd for at det ikke skal gå bra. Men jammen meg kjenner jeg at jeg er en skiiikkelig hønemor. En halvtime uten pelsdotten ved min side er jo nesten ikke til å holde ut. Hjelp! Det er nå ikke sånn at jeg ikke takler det ganske greit altså, jeg merket det sikkert bare så tydelig fordi jeg er så vant til at hun ligger oppå eller inntil meg når jeg hviler i sofaen.  Men litt hønemor er jeg, det innrømer jeg uten å rødme!

Nå ligger hun ved siden av meg igjen og sover søtt, hun virker fornøyd. Ok, ikke helt da, jeg har nemlig ikke ti hender til å kose på hele henne samtidig som jeg skriver her. Har jeg nevnt at jeg har en "ny" gammel serie jeg ser på for tiden? "The Fresh Prince of Bel Air" - og I love it. Morsomt og veldig lett fordøyelig, akkurat det jeg trenger når det er mye vondt ellers. Jeg skal se ferdig denne episoden nå og så er det på tide å gjøre litt øvelser for ryggen, sette på TENSen og gjøre noen avspenningsøvelser før jeg legger meg.
Ha en god natt dere og sov godt når den tider kommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar