13. mai 2015

Lisa baker kake

Ja, du leser riktig! Jeg har bakt! En meget sjelden gang skjer også det. Min kjære bestemor har en kake hun pleier å bake som jeg bare elsker og som jeg faktisk drømte om her om natten. Helt riktig, jeg drømte til og med om den og da mener nå jeg at det er et tydelig tegn på å bake den selv.


Så da tok jeg en telefon til henne før i dag og fikk oppskriften. En realtivt enkel oppskrift som ikke krever mye tid og styr - helt etter min smak. Nå er den faktsik ferdig. Bunnen skulle egentlig deles horisontalt så en har to bunner for å kunne fylle den med aprikossyltetøy og så dekke den med sjokolade. Men det ble ikke fast nok til det, så da ble det kun et lag med syltetøy. Jeg fikk meg til og med en prøvekanin som nå har vært på besøk og smakt kaka. Den ble godkjent!

Jeg har også fått tatt husvasken i dag og siden jeg måtte ut og handle en tur tok jeg med meg pelsdottene ned på stranda for å rusle en liten tur der. Været har vært litt skiftende, men stort sett har det vært sol og ganske behagelig å være ute. Jeg elsker å være ved vannet og prøver å få til en tur med med jevne mellomrom. Kveldsturen ble en liten runde over beitene ikke langt unna og nå er pelsdottene slitne og fornøyde. Hormonella styrer litt mer med valpene sine igjen og Theo er enten bare veldig trøtt i dag eller faktisk i dårlig form. Jeg er fryktelig kvalm for tiden og har ingen matlyst, så vi er en skikkelig teit gjeng. I morgen har vi rett og slett ingen planer, men jeg tror vi skal hvile.

Pelsdottene har også fått klippet klørne sine, Theo overlevde uten grining (!), og stelt håret. Det er utrolig hvor mye underull jeg får ut av pelsen til Saga om dagen, men nå bør det snart være greit. Theo har jo vært en utfordring å klippe pent, han hater det nemlig. men i dag fikk jeg ordnet en del på beina hans og litt i ansiktet, så nå synes jeg faktisk han ble ganske fin. Jeg hadde egentlig planer om å få skrevet ferdig et innlegg og få publisert det i kveld, men jeg kjenner at jeg snart sovner, så det får vente til i morgen eventuelt.

God natt alle dere, blogges forhåpentligvis i morgen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar