19. januar 2015

God midtpådagenmorgen

Vi har sovet lenge og startet dagen veldig rolig. Etter gårsdagens besøk og en ganske travel lørdag var både hunden og jeg ganske slitne og hadde nok et ekstrastort behov for søvn og hvile.

Det var storstas å ha faddergullet på besøk og vi koste oss veldig. Han er jo bare så fantastisk skjønn! Faren hans leverte han i halv 9-tiden og det gikk ganske greit. Litt smågråting fram til vi hadde fått lukket døra bak oss og begynte å gå opp trappa. Da vi kom inn i leiligheta mi var det glemt og han tuslet avgårde i stua. Yess! Det ble en ganske rolig dag siden han fortsat var ganske forkjølet og innimellom virket litt sliten. Han digget lekene jeg hadde kjøpt til han og vi brukte en del tid på å leke med dem. Jeg hadde kjøpt en liten bil som lyser når en kjører med den og sånne små frosker som spretter når du trykker på dem. Vi så også litt på film og slappet av i sofaen innimellom og gikk en lang tur med Saga på formiddagen. Når han skulle sove lagde jeg en seng til han ute på balkongen da jeg ikke turte å ha han utenfor huset, jeg bor jo i annen etasje og er redd han kan bli stjålet eller en katt kan legge seg opp på han. Så da ble han pakket inn som en liten burrito og plassert på balkongen der han sov fredelig i nesten 1,5 timer.

Mens han sov fikk jeg ordnet litt her inne og til og med langt meg ned litt selv. Middagen bestod av pølser og masse grønnsaker, han er nemlig spesielt glad i gulrøtter. Etterpå ville han slappe av litt på fanget med film fram til han kviknet til igjen og skulle tulle og kose. Han har begynt å ta initiativet til ting selv mye oftere og det er veldig morsomt.Han ble hentet i 5-tiden og syntes nok selv at det var veldig godt å se pappa igjen. Han var i hvert fall vedlig klar for å ta på seg klær og å være med ned.

Saga syntes det var koselig med besøk, men ble veldig sliten, Hun synes nok det var litt vanskelig at den lille klatret så mye på meg da hun veldig ofte ville gå imellom og splitte opp når det ble for tett. Ikke lett for en liten hund å forstå at det bare er lek. Theo kom også på besøk for noen timer. Han er en såpass kul og rolig type at det gikk helt fint. Han var heller ikke så veldig interessert i å være med, altså han takket ikke nei til pølsebiter, men ellers la han seg bare et trygt sted og sov sammen med Saga. De to fikk delt ut middagsrestene av lillegullet og alle tre syntes det var veldig stas.

Nå har mandagen startet og jeg har heldigvis ingen store ting jeg skal få gjort i dag. Jeg må levere noen bøker jeg har lånt, handle litt og eventuelt har jeg litt lyst til å ta med en tur i svømmehallen. Jeg kjenner nakken og skuldrene mine veldig og å få slappet av i de musklene så smertene ikke blir verre nå. I morgen er det avgårde til to forskjellige timer på to forskjellige sykehus igjen, er jeg bruker 2 timer til det ene, så det er greit å ta det med ro i dag.

Saga virker veldig sliten, så jeg tror vi bare rusler en passe lang tur snart og så skal hun få være hjemme alene mens jeg stikker ut en liten tur. I kveld kommer Theo igjen og skal være her sammen med Saga mens jeg er til behandling. Han pleier vansligvis å være med eieren på jobb, men har to dager i uka der han slapper av sammen med oss. Og ikke minst er til godt selskap for Saga når jeg må ut på litt flere ting.

Sånn, nå får jeg komme meg opp av sofaen, frokosten bør ha sunket litt, og ta med meg pelsdotten på tur. Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar