22. januar 2015

En roligere dag

I dag er det ikke min dag. Magen er ordentlig vond og jeg er veldig sliten. Betennelsene er aktive og medisinene hjelper dårlig. Heldigvis, og det hadde jeg aldri trodd jeg skulle synes, skal jeg ta en ny koloskopi på mandag. Da får jeg forhåpentligvis startet opp med nye medisiner. Fram til da er det varme og ro som hjelper litt. Saga og jeg har derfor holdt oss til sofaen store deler av dagen og tatt det med ro. Jeg har fått børstet henne mens jeg så på en serie, og klippet under og rundt potene. Nå skal vi snart ut og rusle en liten tur før vi får et lite besøk.

I går var jeg hos fysioterapeuten og fikk noen øvelser jeg skal begynne med hjemme og antageligvis i varmt vann etterhvert. Etterpå tok jeg en liten runde i bassenget og det gjorde veldig godt. Jeg dro en tur innom kjøpesenteret for å se etter noe bukse siden jeg ikke har så mange som passer akkurat nå. Etter en heftig hormonbehandling har jeg dessverre lagt på meg en god del og sliter å bli kvitt kiloene igjen siden jeg går på en del andre medisiner som gjør det vanskelig. Irriterende og kjempefrustrerende! Jammen meg prøvde jeg ganske mange bukser før jeg endelig fant to på New Yorker som heller ikke var så dyre. Godt det er i boks, nå slipper jeg å bruke joggebukse så ofte.
Vel hjemme igjen ble det serietitting, god salat og sofakos på oss og en ikke så altfor sen kveld. Jeg var ganske trøtt og kjente ryggen veldig godt etter behandlingen på sykhuset.

Nå kom jeg på at jeg også må dele opp hundematen til Saga før det blir altfor sent, den er nemlig ferdigtint og står på balkongen. Jeg får vel sette i gang med tur og mat nå.

Håper dere har en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar