29. januar 2015

Dagens krangel

Dagens krangel handler rett og slett om ikke noe mindre enn et okseøre! For hvem skjønner ikke at det er meget populært når den andre spiser på det. Det er jo ikke sånn at dette okseøret har ligget rundt omkring i leiligheta en god stund allerede, i hvert fall en måned altså.

Det har blitt båret rundt litt, tygget på og lekt med. Men det er selvfølgelig ikke før Theo kommer på besøk at Saga finner ut hun har litt mer lyst på det igjen. Og det samme gjelder Theo, hjemme vil han ikke ha sånt, men når han er her så er det inimellom (slettes ikke alltid!) veldig godt med et øre å tygge på. Og når Saga har det så sitter han ved siden av henne og griner. Ja - han er en skikkelig survekjerring. Saga bjeffer nå opprørt på ham når hun er frustrert mens han bare griner. Et relativt komisk syn disse to. Så fort Saga går fra øret setter Theo opp farten og napper det til seg, så fort han gir det fra seg er Saga der med en gang. Hun er generelt mye kjappere, så når hun skjønner at Theo er på vei tar hun et ninjahopp og får tak i det før ham.

I dag fikk jeg rett og slett nok, det tar litt tid før eieren til Theo har fått kjøpt et øre til så hver kan ha sitt (vi får nå se hvordan det går), så i dag tok jeg fram saksa! Jammen meg er disse ørene harde, men jeg fikk klippet det i to. Endelig er det fred i heimen igjen, tenkte jeg. For nå vil jo selvfølgelig fortsatt den ene ha det den andre har og omvendt. Slitsomt, nesten som menneskebarn.

Nå har de to heldigvis sloknet i sofaen (med hver sin halvdel av øret), er nok ganske utslitte etter dagens krangling. Innimellom kan de minne meg om et eldre ektepar også.... jaja, godt det ikke finnes større problemer i denne verden.

Ha en fin dag dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar