21. februar 2015

Vinterferieuka

Denne uka er det/har det vært vinterferie her i distriktet. Jeg har stellt med fire hester, hatt litt behandling, vært innom svømmehallen noen ganger, på shopping og gått tur i sola. Så jeg sier meg faktisk veldig fornøyd med denne uka. I helgen blir det stell av hestene også. Kjæresten kommer og skal, til tross for å være litt småredd hester, hjelpe meg med dem. De er veldig snille og enkle å håndtere så jeg er ikke så bekymret for at det ikke skal gå bra.

Saga har rullet seg i noe illeluktende på tur i dag og har fått seg et godt bad. Det var uansett planlagt for i dag, så det passet igrunn ganske bra. Nå lukter det veldig godt av henne og pelsen er skikkelig fluffy. Jeg har jo børstet henne godt i tillegg. Jeg har fått tatt husvasken i dag og det føles utrolig godt. Kroppen er teit og verker, men det holder seg forsåvidt stabilt og jeg overlever.


I går tok jeg med meg 10-åringen til venner i svømmehallen og på shopping, vinterferien blir litt lang og kjedelig når mamma er bortreist på jobb og pappa syk. Først en tur innom McDonalds, et sunt kosthold er jo viktig og en trenger litt påfyll før en skal svømme. I svømmehallen ble det en del svømming, klatring, skliing og mye latter. Så gøy det er å være litt barn innimellom! Etterpå fylte vi selvfølgelig på med sjokolade og tok en tur innom kjøpesenteret. 10-åringer synes nemlig det er ganske gøy, spesielt når de får velge hvilke butikker de har lyst å kikke i. Vi endte opp med rar tyggis, noen syre slanger, øredobber, noen bøker og litt andre ting. "Vi fikk plass til 6 butikker i 3 poser!" Etter fullført handlerunde ble det en velfortjent Frozen Yogurt, første gangen jenta smakte på en, og den var jammen meg god! Endelig i bilen igjen ble det latter, veldig sure slanger og høy musikk. Jeg leverte fra meg et veldig fornøyd barn og hentet min lille pelsdott hos barnevakten på vei hjem. Kvelden ble rolig på sofaen og det har denne her også vært.

Nå er det natta for to- og firbeinte, sov godt dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar