7. februar 2015

Badedag

Jammen meg har denne dagen gått fort! Eivind og jeg tok med oss søsknene til fadderbarnet mitt i svømmehallen, minstemann var ikke helt i form og fikk slappe av hjemme alene med pappaen sin.
 
Vi hadde en kjempefin ettermiddag sammen og storkoste oss med bading. Det ble som jeg regnet med så eldstemann kapret med seg Eivind og jeg og vesla tuslet rundt sammen. Skliene måtte selvfølgelig testes, vi var mye i de små bassengene og vasset, tullet og fløt. På slutten fikk jeg overtalt henne til å ta en tur i varmebassenget, en blir jo litt kald etterhvert selv om en ikke vil innrømme det når en er liten. Vi badet i to og en halv timer og med dusjinga var vi der i cirka tre og en halv. Eldsten hadde absolutt ingen lyst til å komme ut av vannet, men vesla og jeg begynte å bli slitne så vi lot gutta være igjen i bassenget og brukte lang tid i dusjen før vi satt oss i kafeen og spiste vafler. I gardroben fikk jeg beskjed om at vesla ikke hadde noen planer om å bli med pappa hjem, hun ville heller bli med Lisa hjem. Gutta kom etterhvert og var nok veldig sultne, vaffelen gikk i hvert fall ned på høykant. En is måtte det selvfølgelig bli til dessert også. Barna virket som de hadde en veldig fin tid og det hadde vi også. Jeg gleder meg til neste gang vi får lov til å tilbringe tid med dem.

Nå slapper Saga og jeg av i sofaen mens mannen i huset har dratt på sportsbaren og ser på fotballkamp. Jeg kan ikke si det fristet så mye å bli med. Jeg har fortsatt mye smerter og kjenner jeg er ekstra sliten etter litt aktivitet i dag. Det stråler fra ryggen i låret nedover hele setet og samtidig oppover i hele skuldra. Jeg har funnet fram varmeflaska, tatt en god dose smertestillende og laget meg en kopp te. Resten av kvelden skal jeg se mer på en serie og hvile.

I morgen har vi ingen store planer enda. Hvis sola titter fram har jeg veldig lyst til å gå en lengre tur over jordene igjen, bare ryggen/hofta har roet seg litt. Hvis ikke tror jeg vi får rusle en tur på stranda og sette oss litt i sola. Vi får ta det litt spontant.

Jeg håper dere har hatt en fin lørdag og har en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar