6. desember 2015

5.desember: Til deg som har mistet fotfestet


Jeg skjønner at du ikke har det noe bra akkurat nå, det ser jeg. Og det kan jeg også høre. Samtaler er vanskelige å holde, du klarer ikke å fokusere riktig. Det virker ikke som du klarer å forstå det jeg sier og jeg er usikker på hva du prøver å formidle. Du vet det nok ikke selv heller.
 

Du oppfører deg merkelig og til og med truende, så jeg blir skremt. Jeg blir veldig redd og jeg kjenner denne situasjonen er vanskelig å håndtere. At du ikke har det bra unnskylder ikke din oppførsel og gjør den mindre alvorlig, men det er en forklaring. Uten å kjenne deg tror jeg du har gode grunner til å ha blitt så syk, og jeg kan kjenne på en tristhet inn i meg. 

Jeg håper du nå får den hjelpen du trenger, men enda mer håper jeg at du klarer å ta den imot. Jeg håper du blir bedre igjen. Antageligvis vil det ta en god del tid og mest sannsynlig vil det være en meget krevende prosess for deg, men jeg tror du kan klare det. Med riktig hjelp, og ved å finne igjen styrken din. Jeg ønsker meg i hvert fall det for deg, ingen skal ha det så vondt. Spesielt ikke når den mørke årstiden har startet og julehøytiden starter.

God bedring.



Bildekilde: http://bringchange2mind.org/wp-content/uploads/2015/10/Faces-of-mental-illness.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar