23. desember 2015

De siste juleforberedelsene

Sånn, jeg er rimelig klar for jul. I går fikk jeg en ny infusjon på sykehuset og jeg håper medisine virker fort, så jeg får minst mulig smerter i julen. Jeg tok faktisk fram litt julepynt likevel, så nå er juletreet oppe og jeg har gjort det litt hyggelig i leiligheten. Til og med litt lys har vi i vinduene. Julestemningen blir det ikke helt uten snø ute synes jeg, men det hjelper med lys i vinduene om kvelden og julesanger. Jeg har ikke tatt noe voldsom julevask, jeg føler ikke helt at det er nødvenig (nissen er jo ikke allergisk) og jeg har ikke krefter til det heller.

Julekjolen er på plass og til og med rakkerungen skal ha på seg et juleantrekk. Kiwi blir nemlig med meg i morgen, mens Saga og Theo skal få slappe av og sove i fred. Jeg har pakket inn alle julegavene og allerede levert noen, de siste leveres i dag og resten blir med i morgen. Jeg skal feire med faddergullet mitt og familien hans, som jeg gjorde i fjor, og det gleder jeg meg veldig til. Det blir ribbe og jeg har hørt rykter om pinnekjøtt, uansett blir det god mat også. Jeg synes det er ekstra koselig å feire sammen med barn, spenningen er en helt annen med stor øyne og forventningsfulle blikk.

I dag må jeg ta det med ro sier kroppen, så det blir bare det met nødvendige. Mat må jeg handle inn litt av og jeg tror jeg skal prøve å få aktivisert den minste litt ekstra. Ungdomspøbelen er nemlig en skikkelig håndfull om dagen og de stakkar store må få sine pauser.

Det er også en av grunnene til at de store blir hjemme i morgen. Saga elsker mennesker og er veldig glad i og fin med barn også, men hun blir veldig sliten av å være med på sånt, så hun har det bedre hjemme. Vi skal gå en lang tur på dagen og da sover de store godt på kvelden og Kiwi kan heller plage barna. Jeg er også litt redd for at det kan bli litt for lenge for henne å være hjemme alene, så det føles som en fin løsning å ta henne med meg. Hun har jo vært så flink og snill når vi har vært borte til nå, så jeg ikke tror det blir mye stress.

Husk på at dere kan få et av bildene jeg har malt, gå inn på dette innlegget så kan dere se hvordan. Vinneren blir trukket i morgen :)

Ha en fin lillejuleaften, så tastes vi senere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar