29. desember 2015

Julen 2015

Sånn, da har vi spist oss gjennom de siste dagene, veier minst ti kilo mer og ruller ikke lengre enn mellom sofaen, kjøkkenet og doen. Eller?

Vi gjør ikke det. Altså, vi har ikke blitt såpass tunge av all maten at vi ikke klarer å bevege oss mer. Faktisk så har jeg ikke stappet i meg mengder med julemat heller. Magen tåler det ikke så veldig godt, så for min del har det blitt mer grønnsaker og salat enn ribbe og fett. Men i dag har vi ikke beveget oss stort. Hundene og jeg har ligget i senga nesten hele dagen og slappet av. Vi har selvfølgelig gått en god tur og fått i oss mat, men tatt det veldig med ro ellers.


Julefeiringen i år startet med ribbemiddag hos venner på lille juleaften. På juleaften var jeg, som nevnt før, sammen med faddergullet mitt og familien hans og det var veldig koselig. Ribbe og pinnekjøtt ble det, jeg spiste mest gulrøtter og brokkoli. Maten var veldig god, og selskapet kjempehyggelig. Magien og julespenningen var på plass, og gjett om det var tre galde barn når julenissen endelig banket på. Han hadde jammen meg med seg pakker, også til de store! Pakkehaugen krympet sakte, men sikkert og barna var meget fornøyde med årets utbytte. Jeg også forresten.
Ikke minst med å se at det var minst tre dverger som ble så glade for det de hadde fått. Kiwi oppførte seg eksemplarisk, jeg er imponert over hvor avslappet hun er, og i dro hjem sliten, mette og fornøyde.

Første juledagen ble en rolig hjemmedag for vår del med en lang tur med venner og avslappning resten av kvelden. Kiwi var ordentlig trøtt etter dagen før og de to store synes det var helt greit med en rolig dag også.

Andre dag var vi bedt til noen andre venner (vi flyttet det fra første).  5 barn, 5 voksne og 2 hunder - kaoset var perfekt og vi storkoste oss. Det ble faktisk taco og det må jeg si passet meg veldig godt. Hundene var flinke og gode som vanlig, det var ingen problem med så mange barn heller og vi hadde en veldig koselig tid sammen. På kvelden ble det film og vi var hjemme igjen ganske så sent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar