9. juli 2015

Nydelige sommerdager

Akkurat de siste dagene har det ikke vært så nydelige sommerdager, innimellom regner og stormer det ute, men også det trengs. Jeg kjenner det er godt med et lite avbrekk fra hetebølgen og det er massevis av planter, dyr og andre mennesker som nok kan si seg enig i det.

Dagene før og i helgen var det så kokvarmt ute at vi stort sett tok det med ro. På lørdag var jeg barnevakt for labradoren til søstra mi og vi hadde også enda en liten tass på besøk. Egentlig hadde jeg planer om å dra opp på fjellet med dem, men disse turistene dro hjemover så tidlig siden det var for varmt for dem, at det ikke ble noe av det likevel. Istedet ble det en liten tur ned til stranda så de firbeinte kunne bade og litt lek og kos i hagen etterpå. På søndag var det hviledag for turistene og jeg ble med noen venner på kino. "Minions" ble filmen og den var søt. Etterpå stakk jeg innom hjemme en tur og hentet jentene for så å bli med ut til dem. De bor på et fantastisk fint sted rett ved Mjøsa. Det ble pizza på den lille brygga, bading (ikke på meg da) og skravling. En veldig hyggelig avslutning av en fin dag.

På mandag ble det en tur til Lillehammer, gågata skulle inspiseres og turistene tok seg en tur opp på hoppebakken. Hundene fikk en hviledag, noe de ikke hadde noe imot i det været som var. Det regnet skikkelig når vi gikk rundt på Lillehammer, og vi hadde selvfølgelig glemt igjen paraplyene i bilen, men vi kom oss gjennom sentrum ganske så tørre likevel. Tirsdagen ble en forholdvis rolig dag, jentene og jeg dro opp på fjellet på ettermiddagen og besøkte turistene der. Hos dem ble det middag, godteri, skravling og kveldsmat. Vi prøvde oss på å gå en liten tur, men den knotten var fryktelig irriterende så den turen ble bare en kort en.

I dag har jeg fartet fra det ene sykehuset til det andre for å få behandling og en legetime. På ettermiddagen var jeg innom faddergullet og familien hans, de drar nemlig på ferie igjen i natt. Lillemann var ikke i det beste humøret i dag og størstemann rimelig frustrert over å tape i Lotto, "det er så kjedelig å være 5 år" må du nemlig vite. Vesla derimot var i knallhumør, spilte flere runder med meg og ville bli med meg hjem når jeg skulle dra. Og i dag fikk hun lov til det, mamma kjørte henne hit og gjett om det var ei lita stolt jente. Jeg kjøpte jordbær og blåbær, og litt godteri, på veien og vi koste oss med masse skarvling, en liten tur med hundene og en liten film. Hun fikk lov til å mate Nala med godbiter og da hun også skulle gi Saga noen var plutselig den halve posen tom. Så rart...

Nå er det rimelig sent igjen og jeg må komme meg i senga. Turistene kommer veldig tidlig i morgen for å dusje, spise frokost og smøre niste til hjemreisen før de vender snuten sørover igjen. Det er rart hvor fort tiden har gått.

Sov godt dere, så håper jeg at jeg får tid til å taste noen ord her i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar