24. juli 2015

Ferie


Da har vi kommet oss trygt fram til et lite paradis ved Oslofjorden og jammen meg føles det som å komme hjem. Vi skal henge med dyrene til familien jeg var au pair hos: en hund, to katter og to marsvin. To minutter ned til sjøen, koselig hage og hus og snille dyr - helt perfekt for meg!


Første natta har det vært lite søvn, det var ganske varmt og jeg pleier som regel å sove ganske urolig de første nettene andre steder. Morgenen startet med en tur langs fjorden og stell av dyrene etterfulgt av en frokost i sola.  Jeg kan ikke akkurat klage nei. Saga og Nala liker seg her, Nala har til og med blitt ganske så husvarm på den korte tiden. Det tok heller ikke altfor lang tid før den store svarte hunden var passe ok, så nå dilter hun etter ham og han etter henne. Innimellom virker det som han tror han må passe på noe så smått. Alle har hilst på marsvina og Saga synes det er litt dumt at de ikke vil kose, Nala synes det er litt rare dyr. Kattene er det heller ikke noe problem med, men de holder seg heller ute på dagen. Hagen er inngjerdet så døra kan stå åpen og hundene kan gå ut og inn som de vil, og det liker de godt.

Begge to er veldig rolige og avslappet faktisk, jeg hadde regnet med litt mer styr i starten, spesielt siden det er flere dyr i huset. Men jammen meg er dem ikke små engler og det er jeg selvfølgelig veldig glad for. 

Om en liten stund kommer broren min og kjæresten ned hit en tur og skal være her en eller to netter. Jeg har tenkt meg en liten tur i byen og så regner jeg med at det blir en rolig kveld. Turen langs fjorden er obligatorisk og jeg regner med at bruttern har med seg fiskestanga. Så kanskje det blir fisk til middag?

Ha en fin dag dere, jeg skal nyte sola mens den fortsatt er her :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar