4. juli 2015

En dag med turistene

 

Hui, så sliten jeg blir av besøk og sightseeing! Jeg sovnet før jeg rakk å gjøre så mye mer enn å få i meg mat og å pusse tenner på torsdag. Og i går fløy tiden forbi også. Men, nå får jeg skrevet litt igjen og delt noen bilder med dere.

På torsdag ville turistene ta seg en tur innom kjøpesenteret for å kjøpe Frozen Yogurt og tusle litt rundt i byen. Jeg meldte meg som hundepasser mens de var på senteret og tuslet innom dyrebutikkene for å få tak i litt diverse. Lille Nala trengte en sele hun kunne overleve å ha på seg og Saga skulle også få en ekstra. Cooper var selvfølgelig med på avgjørelsen om hvilke jentene skulle få, og fiskeoljen og litt godteri glemte vi heller ikke. Han var en engel å ha med seg og sjarmerte nok noen damer i senk. Nala og Saga var hjemme alene mens vi var ute en tur og sov, det var tydelig de hadde hatt godt av det etter en runde med besøk og en ny hund å hilse på.

Etter byturen dro vi ned til stranda og gikk en liten runde der, koselig som alltid, jeg elsker vann! De reisende var fortsatt rimelig slitne etter den lange turen og dro opp igjen ganske tidlig på kvelden.

I går var de en tur nede igjen og padlet visst litt på Mjøsa før de ankom Langstrumpfresidensen og var klare til å passe på de små mens jeg skulle i bursdag til faddergullet og søstra hans. De fikk dusjet og slappet av, og jeg tror de hadde de koselig til tross for varmen.

Jeg fikk vært med i feiringen og den var veldig koselig. Vesla fylte år i går mens lillemann ikke har bursdagen sin før om en uke, men de feiret sammen i går. Været var, som i fjor, knallbnra og vi koste oss masse ute. Jeg ble invitert opp en runde på trampolina og er overraskende nok ikke støl i dag.

I dag er turistene i Oslo og jeg er hundevakt. Med enda en ekstra, en liten tass til ei venninne, og en stor labrador i huset, dvs 4 hunder til sammen skulle en tro det ikke var så mye gulvplass igjen og et rimelig kaos hos oss. Men her er det stille og rolig. Alle går overens, den store svarte var jo litt skummel i strarten, og akkurat nå har de sloknet på hver sin plass igjen etter en liten runde i hagen. Vifta er på og de to store ligger foran den på gulvet. Vi skal dra opp på hytta om en liten stund og være der i noen timer. Der kan vi gå inn og ut og varmen er ikke like voldsom, så jeg tror hundene vil synes det er godt. Turistene er nok ikke tilbake før tidlig på kvelden.

Jeg får spise litt nå og sakte, men sikkert pakke sammen det lille vi skal ha med oss. Jeg ønsker dere en super dag i fantastisk vær :)

PS: Husk på solkrem og nok drikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar