6. april 2015

Påske

Øøø, ja, jeg er litt sent ute med et nytt blogginnlegg nå. Plutselig raste bare tiden avgårde igjen og jeg rakk ikke å legge ut noe før vi var på påsketur. Nå er vi hjemme igjen og jeg har fått satt meg ned. Vi har nemlig vært på fjellet! Og et var veldig godt med en liten hyttetur fra fredag til i går. Planen var egentlig å dra hjem i dag, men etter vi hadde ryddet og ordnet skikkelig til besøk i går fant vi ut at vi kunne dra ned igjen i samme slengen og slippe å styre mye i dag tidlig. 

På fjellet var det rimelig kaldt inne i hytta og det tok en stund før det ble varmere. Eivind lagde en hyggelig sitteplass ute og jeg puslet med ting og tang inne, og fyrte som en helt. Hundene, vi hadde med oss nabohunden, koste seg i snøen og hoppet og spratt rundt omkring. På kvelden ble det middag og avslappning. Vi alle var nok litt slitne så det ble en tidlig kveld.

Foto av Jan Rune Bakkelund
På lørdag måtte vi jo i tillegg opp litt tidligere siden vi skulle være med på påskeskirennet! Utkledd som jungeldyr til og med. Venner har det som en årlig tradisjon og i år var vi med. Det var veldig morsomt og ikke minst utrolig kult med så bra vær i tillegg. (HER kan dere se på en video av oss til og med) Etter rennet fortsatte festen på hytta dems der de fleste ble liggendes opp på hyttetaket i sola. Vi dro hjem på ettermiddagen, da hadde jeg såpass vondt at det var best å komme seg tilbake til hytta og få hvilt ordentlig. Det var nok i tankene å dra tilbake igjen på kvelden eventuelt, men mannfolket i heimen og de to firbeinte begynte plutselig å snorke i sofaen veldig tidlig og dermed ble de liggendes der. Jeg fikk lest ferdig boka mi og kan ikke klage over en rolig kv eld i sofaen. I går kom foreldrene pluss to onkelbarn til Eivind på besøk og Theo stakk innom med eieren sin. Været var ikke så veldig bra, men vi fikk likevel satt litt ute før vi ble kalde og forflyttet oss i sofaen. Det var hyggelig med besøk, men jammen meg var vi en slapp gjeng etterpå. Vi dro ned tidlig på kvelden og det var veldig godt å komme seg hjem til en varm dusj, min elskede sofa og seng. Vi slappet av med en serie og sushi og sovnet ganske tidlig.

I dag må jeg faste fordi jeg faktisk skal ta en kapselendoskopi i morgen og starte opp med nye medisiner. Det blir en skikkelig full dag og jeg kjenner jeg gruer meg litt. Å svelge en kapsel er forsåvidt ikke noe stress, men forberedelsene er det litt verre med. Så skal jeg begynne med nye medisiner og disse skal gis intravenøst så jeg må nok sitte på sykehuset en stund. Det blir en lang og slitsom dag regner jeg med, men heldigvis får jeg hentet meg inn igjen på onsdag og torsdag. På fredag er det litt behandling igjen og jeg skal ta meg en runde i bassenget. Jeg er litt usikker hva helgen vil bringe, men vi skal nok finne på noe.

Etter en runde med forkjølelse en stunr nå håper jeg at jeg kommer godt igang igjen med svømminga. Jeg tror jeg må levere utstyret på sykehuset igjen på onsdag og skal se om jeg ikke kan svømme litt allerede da. To ganger i uka er fortsatt planen. 

Nå skal jeg få gjort litt her hjemme, vi har jammen meg ikke pakket ut mye enda og det ser ikke ut her. Jeg håper jeg får satt meg ned med litt bilder senere, så får jeg lagt ut litt mer. Ha en fin dag dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar