16. mars 2015

Smertedag

Urk, denne dagen kunne jeg godt ha gått glipp av. Hodeverk som jeg veldig sjeldent har og i ekkel form. Jeg har såvidt klart å handle inn litt mat og gå en tur med hundene. Jeg må få i meg noe ordentlig mat snart og ta en dusj, og mer enn det er det ikke jeg må i dag.


Helgen har vært fin. På lørdag var vi ute på tur med venner og hadde det veldig koselig. Sola var framme hele tiden og temperaturen var veldig behagelig. Hundene koste seg og vi på to bein også. Søndagen ble mye roligere. Otto var sammen med oss igjen og vi startet dagen med et skikkelig godbitsøk i hagen. Vi hadde besøk av noen venner fra England og jammen meg syntes ikke hundene det var stas, flere hender som kunne kose på dem! Og ikke minst så mye oppmerksomhet. Vi fikk ruslet en god tur i nabolaget etterpå før Otto ble hentet igjen og vi slappet av før Eivind kom på besøk og nabohunden skulle hentes. Han har sovet hos oss i natt og blir snart hentet igjen.

Otto vet hvordan en sjarmerer jenter og hadde med seg nydelige tulipaner i dag. Til og med fargevalget var utmerket. Eivind følte nok han hadde fått seg en liten konkurrent og ba meg ut på middag da han kom. Kan jeg klage over å bli skjemt bort såpass? Vi spiste kinesisk og hadde en koselig stund alene, vi fant ut at vi er litt for dårlige til dette. Så fra nå av skal vi ut på date litt oftere. Maten var god, men jammen meg var det ingen smart ide å smake på det Eivind hadde bestilt. Jeg slet med skikkelig svie og sure oppstøt hele natta, og i tillegg til hodepinen var det absolutt ikke noe godt.

Hodepinen kommer nok fra nakken og skuldrene, tror jeg tok for hardt i under øvelsene på lørdags kvelden. I dag tidlig var det ikke så mye bedre, jeg kjørte Eivind til bussen, tok smertestillende og la meg igjen. Det har vært vedig vondt i hele dag og jeg har som sagt ingen planer om å gjøre mer enn jeg absolutt må få gjort. Magesekken har heldigvis roet seg ved hvelp av medisiner, og det er godt. Likevel er det vondt i magen, så varmeflaska er tatt fram og jeg er godt plassert i sofaen. I dag er det hvitløksbaguett på menyen, veldig avansert og ikke det sunneste, men på sanne dager her er det lite som frister. Jeg brukte faktisk TENSen i dag for å se om ikke det hjalp litt på hodepinen og jeg synes den gjorde det, dessverre varte virkningen ikke så veldig lenge, men det var godt med litt fri fra smertene. Får ta en runde til før jeg legger meg i kveld.

Uka ser ganske rolig og grei ut. Behandlinger og svømming står på planen og nabohunden skal være med oss i noen dager. Det blir kjærestehelg igjen og jeg kunne vel i utgangspunktet tenkt meg en tur på hytta, hvis formen er litt bedre er det mye mulig å få til. Nå er det også lenge siden jeg har sett faddergullet, så jeg må høre om det ikke er en dag der det passer med besøk.

Nå skal jeg få i meg mat, jeg har nettopp tatt mer smertestillende og hvis hodet blir litt bedre blogger jeg kanskje litt mer senere. Inntil da ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar