10. mars 2015

En slapp gjeng

Sånn, nå er jeg endlig en tur innom bloggen igjen. Tiden flyr fra meg og jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å sette meg ned og skrive her. Jeg har hatt mye smerter i det siste og det er tydelig betennelsene er aktive. Jeg føler meg utmattet og blir sliten av de minste tingene. Så her går alt forsåvidt ganske sakte for seg.

Besøkshunden er her denne uka også og jeg må si han sjarmerer virkelig. Han har blitt trygg og ikke minst husvarm her og er en trivelig kar. Rolig og snill, kosete og leken. Saga og han går veldig fint overens og det virker som de trives i lag. Han var en liten tur hjemme i helgen før vi hentet ham igjen på søndag og da vi plukket han opp visste han ikke hva han skulle gjøre av seg. Så glad har jeg sjeldent sett en hund bli! Eieren ga tilbakemelding på at det virket som han hadde hatt det veldig bra og han egentlig følte han hadde fått igjen en annen hund. Han virket friere, søkte mer oppmerksomhet og ville ha kos. Tydeligvis hadde vi gitt ham bedre nat også, for den hjemme ville han ikke ha. Kjempekoselig å høre dette, bedre kan det jo ikke være. Og ikke minst utrolig godt å se at hunden trives, det er alltid noe jeg er redd for når jeg setter bort min egen.

Saga ble operert i går, hun klarte å knekke en tann før helgen og den måtte ut. Det hele tok tre timer og jammen meg var hun medtatt etter det. Ordentlig dopet og sliten. Hun lå i sofaen ved siden av meg i går kveld og frøs, slimet rant ut av nesa og jeg var rimelig usikker på om dette var så normalt. Noen betryggende ord med veterinæren hjalp og hun kviknet til etterhvert. Med hjelp av varmeflaska og masse tepper, og sevfølgelig litt tid. Mat klarte hun ikke å spise på kvelden, men det er forståelig og heller ikke så farlig. De skal få middagen sin snart. I dag har de to bare slappet av, korte turer og mye søvn. Det trenger vi alle.

Resten av kvelden skal tilbringes i sofaen, jeg har tenkt å skrive litt og å få lagt ut en del bilder fra turen på søndag. Tastes litt senere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar