24. mars 2015

Jentetid

Enda en soldag er rene balsamen for sjela jo!

 

Dagen startet med en tur på stranda sammen med Fia. Eierne hadde andre planer, så vi bare lånte henne med oss. Jentene fikk løpt litt, snust en del og undersøkt alt som trengtes å sjekke ut. Utrolig mye rart det er på en strand syntes spesielt Fia. Godt å se at hun koser seg på tur og nyter å kunne springe rundt. Selv om hun har ryktet på seg til å være veldig hyper ute synes jeg hun virker som en trivelig hund og var veldig behagelig å ha med på tur i dag. 
Saga og hun virker til å gå fint overens. Frøkna mi er ikke stort interessert i å leke så mye lenger og det har Fia skjønt og godtar det helt fint. Snuse og tisse sammen er kult for begge og de kan løpe littegrann om kapp innimellom. Det kan virke som Fia synes Saga er en smule kjedelig, men forsåvidt så har hun bare godt av roen til Saga. De to fikk også søkt en skikkelig runde etter godbiter og det gikk veldig bra denne gangen.

Etterpå skulle jeg bare hjem en kjapp tur og ordne meg før jeg skulle på behandling, og egentlig hadde jeg tenkt at Saga skulle få slappe av hjemme i sofaen imens. Men det hadde  ikke hun lyst til, hun ville ikke ut av bilburet sitt, så da ble hun rett og slett med meg og sov videre i bilen. På vei hjem igjen ringte jeg spontant til ei venninne og vi stakk bort dit en tur. Der fikk Saga flørtet litt med hannhunden hennes og sjekket ut hagen før hun plasserte seg i sofaen og sov videre. Hun er utrolig enkel og grei å ha med seg altså, jeg er virkelig imponert. Rolig og snill, slapper veldig godt av og virker rett og slett så fornøyd for tiden. Såret hennes ser ut til å ha grodd bra også faktisk. Vi skal ta et røntgenbilde etter påske og en tannrens, det var visst litt mellom tennene som måtte taes.

Kvelden er rolig her i heimen. Jeg fikk hentet globetrotterne på toget og transportert både dem og baggasjen trygt hjem igjen. Nå regner jeg med at de sover, å reise til Afrika i noen uker er både opplevelsesrikt og slitsomt. Saga ligger ved siden av meg og sover, hun har fått i seg mat og gått kveldsturen så hun er fornøyd. Jeg har også fått i meg middagen og skal snart ordne noe kveldsmat før det blir kvelden for oss. I morgen er det eventuelt svømming, hvis formen er litt bedre, og time hos fysioterapeuten.

Nå skriker magen etter mat, ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar