28. februar 2016

Hjemmelengsel

Det er noe rart med å ha en del av familien sin på besøk og å måtte la den dra igjen. Hver gang jeg har hatt besøk, spesielt av min søster, har jeg mest lyst til å pakke sammen alt jeg eier og flytte tilbake til Tyskland igjen. Det er ikke sånn når jeg har vært på besøk hjemme en tur, da er det som regel godt å komme seg hjem igjen til hverdagen. Men når hun har vært på besøk kommer hjemmelengselen over meg og gjør meg gal. Det varer som regel ikke i mer enn noen dager, heldigvis, og jeg klarer å avlede meg stort sett ganske greit.

Jeg er uendelig glad i henne og jeg virkelig nyter tiden vi har sammen, og ikke minst sammen alene. Innimellom kunne jeg ønsket at jeg bodde nærmere så jeg kunne sett henne oftere. Men så er det jo ikke sikkert om forholdet hadde vært så bra da. Det er jo også noen fordeler i å ikke sees veldig ofte. En blir mer bevisst på å bruke tiden godt og for eksempel ikke krangle om unødvendige ting. Og gleden over å se hverandre er enda større når det har gått litt tid siden sist. 


Men....alle de fornuftige tankene er kjipe og teite når hjemmelengselen og savnet er stort og jeg bare vil ha henne her....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar