7. juli 2016

Kort og godt - Ketchup, en paraply og en truse

Djiiiis - det har vært noen heftige dager. Smertedagen ble en lang og lite koselig dag, men også den var over dagen etter. Søndagen var ikke smertefri, men en god del bedre. Jeg fikk være med på å feire favoritt-4-åringen min, om så bare litt. Siden hun og lille J (faddergullet mitt) skal feire sammen om litt over en uke ble det ikke noe ordentlig feiring på søndag. Dessuten hadde mor og far vært i et bryllup dagen før og var litt slitne, litt...

Jeg stakk likevel innom en liten tur for å gjøre litt stas på henne. Vesla hadde egentlig lyst til å ta en svømmetur, men den måtte vi flytte på litt pga formen min. Hun kunne trøstes med en tur til lekeplassen, men den måtte vi kjøre til. Turen til lekeplassen ble en tur til sentrum med et lite besøk på McD. Det egentlige ønskereisemålet var Oslo og så Danmark, men hun nøyde seg heldigvis med sentrumet til slutt. Og McD kan ikke slås så lett heller.

Siden jeg er meget opptatt av det der med sunt kosthold og sånt fikk hun is før pommes friten for så å spise enda en is til. Har jeg nevnt at det ikke er pommes med ketchup, men ketchup med pommes når en er på cirka den alderen? Ketchupen var god da, jeg vurderer å pakke inn en hel flaske til bursdagen hennes.

Etter maten måtte vi stoppe innom fontenen for å bade. Jeg rakk såvidt å stoppe henne da hun skulle løpe inn i vannet, splitternaken. Jeg fikk overtalt henne til å ha på en truse. Nevnte jeg at hun fikk en Frost-paraply av meg? Gjett om den var med i fontenen! Badinga var selvfølgelig stas, det er utrolig hvor lite som må til for å fascinere et barn. Det var så morsomt i vannet at det var rimelig vanskelig å få overtalt den lille prinsessen til å bli med meg hjem igjen. Til slutt, jeg måtte true henne med å stikke av med klærne hennes, ble hun med frivillig. Klær er oppskryt, så hun trasket tilbake til bilen i kun truse og en paraply. Fireåringen sin det. Jeg digger henne!

Vel hjemme igjen merket jeg at jeg kanskje ikke var i noe toppform igjen, men litt hvile hjalp. På mandag var det en runde på sykehuset igjen og blodprøver,på tirsdag ble det nemlig påfyll med medisiner igjen. Virkningen har ikke kommet så raskt som jeg kunne ønsket, men jeg får bare være tålmodig. I dag blir det en runde i svømmehallen med den samme 4-åringen og gjett om det skal bli koselig.

Været ute er kjempefint, så jeg ønsker dere en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar