27. juni 2015

Lekestund med smårampene i solskinn

Sola skinner og vi er kjempefornøyde med det! Nala og jeg har besøkt broren hennes så hun kunne rase fra seg. Saga er jo veldig ålreit å dilte etter og se opp til, og ikke minst å erte, men akkurat når det kommer til lek er hun lite brukbar. Så da besøkte vi Dexter og koste oss der en liten stund mens Saga ble hjemme med Eivind og fikk litt alenetid. Hun skal få alenetid med meg senere i kveld også tenker jeg, når det er litt kjøligere igjen og mer behagelig å gå tur. For Nala er det jo også viktig å oppleve ting alene uten å ha med seg Saga hver gang, og når vi først har besøk i huset så er det fint å benytte seg av anledningen til å splitte de opp litt.

I kveld er det sommerfest i nabolaget og med hele nabolaget (håper det kommer mange) og jeg smågleder meg. Formen kunne vært bedre. Ryggen er fryktelig vondt, men jeg tror jeg rett og slett tar litt smertestillende og setter på TENSen. Så skal det nok bli koselig å grille og spise sammen, få skravlet med både kjente og ukjente, rett og slett å komme seg ut og være litt sosial.

Resten av helgen skal tilbringes på fjellet, det siste skal ordnes før "turistene" kommer i neste uke og i det været her er det jo bare fantastisk å være der oppe. Hengekøya skal frem og bøkene også. Heldigvis er det ikke noen store ting igjen å ordne der oppe, så vi får nok slappet av og kan nyte å være der.

Hundene elsker å være på hytta, Nala har vært med en gang før og det var ikke tvil om at hun likte seg der. Der kan de være ute nesten hele dagen, tusle rundt og undersøke og egentlig bare gjøre som de vil. Saga er enda mer begeistret nå siden sauen er sluppet. Og sauen lurer fælt på hva slags rar sau det er som bjeffer på dem bak gjerdet når de går forbi.

Nå skal jeg finne ut av hva jeg skal ha på meg i kveld og får vel begynne å forberede mat osv. Jeg ønsker dere en herlig dag i dette nydelige været :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar