29. oktober 2016

Beklager dere

Jeg må vel beklage for å ikke skrive noe for tiden. Lysten er ikke der og energien strekker ikke til. Etter de siste to månedene med en alvorlig syk Saga i huset er jeg utslitt. Attpåtil har jeg måtte gå over på nye medisiner, og disse kan bruke opptil 14 uker før de eventuelt har noe virkning. Den gamle er på god vei ut av kroppen og det kjennes. Jeg har mer smerter igjen og sover veldig dårlig.

Saga er heldigvis stabil i magen akkurat nå, så vi slipper å løpe ut både dag og natt i tillegg. Men hun har vært mer urolig ellers i det siste. Jeg tror det kan ha sammenheng med lengre turer og mer løping. Vi prøver å finne ut av hva og hvor mye hun tåler. Hun eksploderer nemlig nesten av energien, men tydeligvis er det ikke heldig for henne å kvitte seg med den. Samtidig så er jeg jo litt bekymret for at den energien egentlig er mer stress og et tegn på at hun har mer vondt enn jeg kan se.Vi får bare bruke tiden framover til å se hva hun takler bra og hva som blir for mye. Humøret hennes er i hvertfall på topp, matlysten og kosebehovet også.

Kiwi er den enste her i huset som er i ordentlig god form, hun er midt i løpetiden, men lite preget av det. Vel ok, hun må vaske seg litt oftere. Men utover det er hun like ramp og kosete som vanlig. Hun har faktisk bodd hos oss i litt over et år nå, jeg har bare ikke rukket å lage et innlegg om det enda. Det kommer etterhvert.

De siste dagene har jeg satt i gang med en del syprosjekter igjen. Det er noen gutter som ønsket seg hockeydrakter til hundene sine, og den der lille "valpen" min har vokst såpass mye i løpet av det året hos oss at hun ikke passer i klærene sine fra i fjor. Draktene er ferdig og Kiwi har fått seg noen dekken, men alt det må jeg vise fram i et senere innlegg.

Nå er det på tide å komme seg ut på en tur med jentene før jeg skal se gjennom en del bilder og begynne å sy nye dresser også.

Ha en fin lørdag dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar