2. august 2015

Ni hele år i Norge

God ettermiddag,


her har vi startet dagen i sola med godbitsøk for hundene i hagen og en god frokost på meg. 

Samtidig har jeg startet det tiende året her i Norge. Jeg har altså bodd i Norge i hele NI år nå. Jeg skulle jo egentlig skrive om det i går, siden det var den første da, men jeg rakk det rett og slett ikke. Dagen ble nemlig full av koselige aktiviteter og når jeg endelig var hjemme igjen sloknet jeg med en gang. Jeg fikk faktisk feiret dagen med en god middag i hyggelig selskap. 

Det føles litt rart å tenke på at det er ni år siden jeg ble igjen her for å være au pair i et år og så reise tilbake igjen for å studere. Sånn ble det nå ikke, og jo, jeg er vel glad for det. Selvfølgelig er det vanskelig å ha familien så langt unna innimellom og jeg savner venner, omgivelser, mat og andre ting der nede. Men jeg angrer likevel ikke på de valgene jeg har tatt, det føles godt å være her fortsatt og så lenge det gjør det trenger jeg ikke å ta nye på det området. 

I dag har vi som sagt startet dagen rolig og skal heller ikke finne på noe stort. Saga er veldig sliten etter dagen i går med en alenetur på oss to og å ha brutt seg ut av huset. Mens jeg var borte en tur klarte hun nemlig å komme seg ut av katteluka og møtte meg i hagen da jeg kom hjem. Kjempen Baloo er rimelig fornøyd med å være lekeonkel og å kunne bade, kan han få gnage på et bein i tillegg er han i himmelen. Og Nala, hun er fornøyd med hva som helst nesten, hun tusler rundt og aktiviserer seg selv om ingen vil leke med henne. 

Jeg er litt sliten etter i går og siden været er fint i dag også er det helt greit å være hjemme. Jeg har tenkt å pusle litt i hagen, se om jeg ikke få tatt noen fine bilder av hundene og så må det bli en tur ned til vannet igjen snart. Hundene skal bade, jeg vil kalle meg fornuftig som ikke vil bli for kald. 

Kos dere i sola! Nå skal jeg få i meg mat :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar