23. desember 2018

God jul og det der!

Jeg er bare en relativt liten tur innom bloggen for å ønske dere en Riktig God Jul!


Vi tar det ganske så med ro i år og tilbringer julen i Norge. Tradisjonen når jeg er i Norge i julen har de siste årene vært å feire selve juleaften med fadderbarnet og familien hans, og det blir det i år også. Kiwi skal være med og forhåpentligvis ikke spise opp en katt til julemiddag. Slapp av! Katta skal sikres, og Kiwi også. Første dag jul blir også i hyggelig selskap og andre dag får det eventuelt dukke opp spontane planer, ellers slapper vi av i sofaen og hviler etter mye god mat.

Det er snø ute og trivelig julestemning, passe kaldt er det forsåvidt også. Jeg er i mål med alle gaver, men venter på noen pakker både fra Tyskland og Norge til meg selv. De får jeg nok pakke opp etter jul. Jeg ha allerede fått et par julegaver, så jeg skal overleve å ikke pakke opp alle i morgen.
Siden vi hverken bor eller feirer hjemme i julen har jeg ikke pyntet noe til jul i leiligheta. Vi passer heim og dyr til ei venninne og sover ikke hjemme igjen før et sted i romjulen. Helt greit egentlig, da trenger jeg ikke å rydde det bort igjen.

I morgen skal jeg altså ta på meg finstasen (jepp, du leste riktig!) og komme til dekket bord og ribbe. Etter maten blir det gaver, som antageligvis blir tunge å pakke opp etter altfor mye god mat. Jeg får ikke vært borte i så veldig mange timer siden jeg er passer for en gammell kar på fire bein og en til med en øyeskade som trenger dråper regelmessig, men noen timer blir det.

Dere får ha en god jul og kose dere masse, husk å beholde litt plass til desserten og kjør forsiktig på glatte veier!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar