21. mai 2019

4 år - hvor blir det av tiden?

Kiwi har visst plutselig blitt et år eldre og jeg kan ikke forstå hvordan... Hvor blir det av disse årene?

I dag fyller hun 4 år og vi kan vel påstå at hun begynner å bli en voksen dame. Mye har skjedd i den vesle kroppen i løpet av det siste året. Rampeungen har blitt enda tryggere i seg selv og mere selvsikker. Verden er ikke fult så skummel lenger og det er jammen godt å se. Hun har blitt mere bestemt på det meste og viser enda tydeligere hva hun liker, og hva hun ikke liker.

I løpet av det siste året har hun fått seg flere nye hundevenner og begynt med rundering, en aktivitet vi nok skal gjøre mye av i år og framover. Nosework er selvfølgelig også fortsatt en favoritt. Barn har blitt kulere, de skjønner nemlig ikke hvor liten hun og hvor store de godbitene de dytter i henne er. Dessuten er det mange som er flinke til å klø der hun vil bli klødd. Kiwi har blitt gårds- og hestehund, i hvert fall på deltid, og synes det er stas å være med på det meste som må gjøres rundt disse store dyrene. Vi er der altfor lite, heller ikke blogger vi stort, og det er to av de tingene som skal endres på framover.

Jeg er som hvert år evig takknemlig for å ha det lille trollet ved min side og uendelig glad i henne. Gratulerer til deg, min lille venn, husk at du skal leve lenge til!


1 kommentar:

  1. Så søt hun er :) Herlig at de fortsetter å utvikle seg selv om de er godt voksne. Jeg merket også forskjell på min flattefrøken nå når hun fylte 4 år :) Gratulerer til Kiwi!

    SvarSlett